10 iulie 2011
Search Engine Optimization: On-page optimization
Pentru început trebuie sa atrag atentia la un moment foarte important: când vine vorba despre optimizarea unui site, de fapt, se face optimizare pe fiecare pagina a acestuia. În motoarele de cautare, fiecare pagina web are “autoritatea” sa proprie. Deci este posibil sa aveti pe un site câteva pagini bine optimizate, si câteva care sunt proaste de tot. De aceea, tehnicile mentionate mai jos trebuiesc aplicate pentru fiecare pagina pe site, si doar în ansamblu ele vor avea efecte pozitive.
On-page search engine optimization este alcatuita din mai multe etape, fiecare are o importanta, mai mica sau mai mare. Voi enumera aceste etape în ordinea lor logica.
1. Tableless HTML/CSS coding
Acesta este primul pas spre optimizare si cel mai important. Sunt numeroase articole despre beneficiile unui cod html/css table-less (fara utilizarea tabelelor pentru layout).
Dar cele mai importante sunt:
Minimizarea codului html ce este inutil pentru motoarele de cautare. Regula de baza este: cu cât mai putin cod html e pe pagina , si cu cât mai mult continut (text) este prezent – cu atât este mai bine. Raportul între continut si cod html trebuie sa fie cât mai mare posibil. De aceea tabelele nu sunt binevenite (pentru layout).
Minimizarea codului html duce si la reducerea marimii paginii. Eu am re-codat mai multe site-uri, si majoritatea paginilor care aveau în jur de 40kb (fara imagini), au fost reduse pâna la 13-18kb. Astfel, pe lânga faptul ca timpul de asteptare a vizitatorului se reduce simtitor, si consumul traficului este redus.
Codul curat html/css este mult mai accesibil pentru handhelds: telefoane mobile, PDA, etc.
Întretinerea unui astfel de cod este mai simpla si mai comoda.
2. Utilizarea semantica (corecta) a HTML tag-urilor
De unde motoarele de cautare cunosc ca, pe o pagina cu circa 1000 de cuvinte, anume “Optimizare Web” este tema articolului si nu “consumul traficului”? Cum motoarele de cautare sunt în stare sa identifice cele mai importante cuvinte cheie? Raspunsul este: prin utilizarea corecta a tag-urilor html.
Printre cele mai importante tag-uri pe pagina sunt: si Motoarele de cautare acorda valoare deosebita cuvintelor cheie aflate în aceste tag-uri.
Tag-ul trebuie sa contina titlul PAGINII, si nu a site-ului. Se recomanda ca un titlu sa contina între 3 si maxim 6 cuvinte. Nu încercati sa bagati vreo 20 de cuvinte în (da, am întâlnit asa ceva), caci nu va va ajuta cu nimic.