Join US!

10 iulie 2011

5 Greseli de optimizare SEO in titlul unei paini web

optimizare seoTitlul unei pagini web este unul din cei mai importanti factori de optimizare SEO asupra caruia ai control, dar care este neglijat de foarte multa lume. Fie ca doresti sa imbunatatesti optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare sau doar vrei sa il faci mai usor de folosit de catre vizitatori, ar trebui sa eviti urmatoarele 5 greseli ce implica titlurile paginilor unui site web. 1. Lipsa titlului paginii web: Numarul paginilor fara titlu este imens. O simpla cautare in Google dupa cuvantul cheie “untitled document” va va dezvalui milioane de rezultate – pagini care nu au stabilit un titlu. Acesta este folosit de motoarele de cautare ca titlul rezultatului unei cautari, de aceea lipsa lui va face ca pagina dumneavoastra sa nu fie gasita la nici o cautare dupa cuvintele cheie dorite. Acelasi lucru se intampla si daca titlul paginii nu este stabilit corect. Titlul paginii ofera motoarelor de cautare un indiciu cu privire la contextul acesteia. 2. Titlul prea lung sau prea scurt: Cu cat titlul unei pagini este mai lung, cu atat efectul acestuia este mai diminuat in ceea ce priveste optimizarea SEO (Search Engine Optimisation). Google si alte motoare de cautare afiseaza 60-70 de caractere in titlu, depasirea acestei dimensiuni avand efect negativ pentru optimizare. Pe de alta parte, un titlu prea scurt (format din 1-2 cuvinte) restrictioneaza rezultatele la cautari doar la un cuvant cheie. Situatia optima este de a avea un titlu format din 2 cuvinte cheie inserate intr-o expresie (aprox. 6 cuvinte, 35-40 de caractere). Astfel titlul nu este prea incarcat, puterea cuvintelor cheie nu este diminuata. Ganditi-va si la utilizator cand scrieti titlul. Un titlu scurt nu spune prea multe unui vizitator in ceea ce priveste continutul paginii, iar un titlu prea lung este plictisitor si greu de citit. 3. Canibalizarea cuvintelor cheie: Multi asa-zisi experti SEO recurg la inghesuirea in titlu a cuvintelor cheie. Ceea ce rezulta nu este un titlu ci un sir de cuvinte fara inteles pentru vizitatori. Aceasta practica nu va avea nici rezultate bune in ceea ce priveste optimizarea SEO. Cuvintele cheie trebuiesc asezate natural intr-o expresie sau intr-o propozitie. 4. Titluri duplicat pe paginile web: O alta greseala des intalnita este folosirea aceluiasi titlu la mai multe pagini web. Fiecare pagina este individuala, deci si titlul ar trebui sa fie diferit. In plus un motor de cautare nu va sti care din pagini este mai buna pentru a fi afisata la cautari. 5. Numele companiei in titlul tuturor paginilor web: Evitati sa folositi numele companiei in titlurile tuturor paginilor. Exceptie pot face denumirile care reprezinta chiar cuvinte cheie. Se ocupa astfel spatiu din titlu si se diminueaza efectul cuvintelor cheie. Singurele pagini pe care se recomanda ca titlul sa contina numele companiei sunt paginile de contact si paginile cu informatii despre companie. Titlurile care contin si numele companiei ar trebui sa le afiseze la sfarsit. Motoarele de cautare dau o importanta mai mare primelor cuvinte din titlu, de aceea este bine ca denumirea companiei sa fie afisata la coada titlului. Compuneti titlul paginii pentru utilizator NU pentru Google. Astfel veti evita toate cele 5 greseli, si veti avea sanse mari sa iesiti la cautari fara eforturi suplimentare. Nu uitati: cautarile le fac tot utilizatorii.