15 iunie 2011
Masina electrica
Automobilul electric este un vehicul propulsat de un motor electric, cu alimentare de la o sursă electrica, de obicei acumulator/baterie. În comparație cu autovehiculul hibrid, ca de ex. Toyota Prius, care funcționează pe bază de acumulator și benzină, autovehiculul electric funcționează în exclusivitate pe curent electric, furnizat prin acumulatori. In plus, din necesitatea extinderii autonomiei, masina electrica este de obicei echipata cu un generator pe baza de benzina, care incarca permanent sau in functie de necesitate, acumulatorul. Deși General Motors a construit și lansat pe piață între anii 1996–1999 primul automobil electric, EV1 a fost retras de pe piață și reciclat, la presiunea companiilor petroliere și a argumentației lipsei de cerere de pe piață. Astfel, anul 2008 reprezintă de facto începutul erei autovehicului de serie în totalitate cu alimentare electrică. Este anul în care s-au lansat pe piață diverse concepte de acumulatori cu un randament relativ ridicat și un preț accesibil. Asfel, se preconizează ca până în 2010 să poată fi fabricată o mașină electrică performantă de serie pe scară largă și la un preț apropiat de prețul mașinilor pe benzină. Firma Altairnano dezvoltă si produce din 2007 un acumulator pe bază de titanat de litiu, a cărui capacitate propulsează un autovehicul pe o distanță de max. 400km, durata de reîncărcare a acumulatorului fiind de numai 10 minute. Acumulatorul se numește "Nanosafe" si este folosit deja de către firma americană Phoenix Motors care in 2008 va lansa pe piață 2 masini: Phoenix SUV si Phoenix SUT. De asemenea, va fi folosit si pentru modelul Lightning GT - cel mai rapid electrovehicul până în prezent. Două alte Firme s-au profilat in domeniu, Continental si A123 Systems , firme favorizate de către General Motors si care vor produce cel mai probabil acumulatorii pentru noul Chevrolet Volt, anunțat pentru 2010. Daimler va scoate pe piață in 2009 primul hibrid cu noul tip de acumulator pe litiu-ion, Mercedes S 400 Bluetec Hybrid, sistemul electronic si acumulatorul propriu-zis fiind construite de Continental, Johnson Controls si Saft.