12 iunie 2011
John Bull
John Bull este o locomotivă cu aburi de fabricaţie britanică, ce a funcţionat în Statele Unite. A fost pusă în funcţiune pentru prima oară în ziua de 15 septembrie 1831, iar în 1981, când a fost repusă în funcţiune de Institutul Smithsonian a devenit cea mai veche locomotivă cu aburi funcţională din lume.[1][2] Construită de Robert Stephenson and Company, John Bull a fost achiziţionată de Camden and Amboy Railroad, companie care a operat pe prima cale ferată din statul New Jersey, şi care i-a dat lui John Bull numărul 1, botezând-o „Stevens”. C&A a utilizat locomotiva intensiv între 1833 şi 1866, când a fost scoasă din funcţiune şi garată.
După ce activele C&A au fost achiziţionate în 1871 de Pennsylvania Railroad, PRR a recondiţionat locomotiva şi a pus-o în funcţiune de câteva ori pentru diverse expoziţii: a fost pornită pentru Expoziţia Centenară din 1876 şi apoi pentru National Railway Appliance Exhibition în 1883. În 1884, locomotiva a fost cumpărată de Smithsonian Institution şi a devenit primul mare exponat din domeniul industriei în acest muzeu. În 1939 angajaţii de la atelierele PRR din Altoona, Pennsylvania au construit o replică funcţionalăa locomotivei pentru alte expoziţii, întrucât Smithsonian a dorit păstrarea locomotivei originale într-un mediu mai controlat. După ce a rămas expusă timp de 42 de ani, Smithsonian a comemorat aniversarea în 1981 a 150 de ani de la construirea ei repunând-o în funcţiune şi făcând astfel din ea cea mai veche locomotivă cu aburi funcţională din lume. Astăzi, John Bull este din nou expusă la Muzeul Naţional de Istorie Americană de la Smithsonian în Washington, D.C. Replica este şi ea conservată la Muzeul Căilor Ferate din Pennsylvania.