Join US!

05 martie 2012

Iată cea mai folosită parolă de către companiile americane

Cea mai folosită parolă de către companiile din SUA este „Password1” (parola1), arată un studiu al firmei de securitate online Trustwave, citat de Yahoo. Această parolă satisface cerinţele celor mai multe dintre sisteme: are nouă caractere, o literă mare şi o cifră. Trustwave susţine că 5% dintre afaceriştii americani folosesc o parolă care conţine cuvântul „password” sau derivaţi ai acestuia, pe locul doi situându-se cei care includ cuvântul „welcome” (bun venit) în parole. Din acest motiv, munca hackerilor este mult uşurată, notează Yahoo. Un studiu al Verizon a relevat că, în 29% din atacurile cibernetice investigate de specialiştii companiei, hackerii au intrat în sistem pur şi simplu „ghicind” parola. De altfel, Trustwave a rulat un program care încearcă să „ghicească” parolele cele mai comune şi a reuşit să spargă 200.000 dintre cele 2,5 milioane de conturi încercate. O altă descoperire îngrijorătoare a celor de la Verizon este că doar 20% dintre atacurile cibernetice sunt depistate în ziua în care se produc. De asemenea, doar o treime dintre companii îşi dau seama singure că a intrat un hacker în sistem, restul fiind anunţate de părţi terţe, cum ar fi autorităţile, mai scrie sursa. Yahoo sugerează folosirea unor caractere complexe în parole, cum ar fi „p@s$w0rd” în loc de „password”. Astfel, utilizatorul se protejează împotriva „dicţionarului de parole” al hackerului, adică toate combinaţiile comune care sunt încercate de atacatorii cibernetici. Totuşi, din ce în ce mai mulţi hackeri folosesc pur şi simplu forţa brută, adică rulează sisteme care încearcă toate combinaţiile posibile de litere, cifre şi caractere speciale pentru a ghici parolele. Yahoo scrie că există 70 de mii de miliarde de combinaţii pentru o parolă cu şapte caractere şi peste şase miliarde de miliarde de combinaţii pentru o parolă cu opt caractere. Cu toate acestea, un calculator modern poate rula toate variantele în doar câteva ore, notează sursa.