Join US!

31 decembrie 2011

Cum va arata tehnologia in 2012. Vezi cine pierde si cine castiga

Cum va arata tehnologia in 2012. Vezi cine pierde si cine castigaPretul componentelor in continua scadere si pretentiile tot mai mari ale consumatorilor pun o presiune tot mai puternica asupra producatorilor. Castigatorii anului 2011 sunt Apple cu al sau iPad si Amazon cu device-ul Kindle Fire. Ce se va intampla in anul care urmeaza? "Producatorii vor tine cont de ceea ce vor oamenii sa faca cu adevarat, iar functiile device-urilor nu vor fi limitate atat de mult de tehnologie", prezice Tony Salvador, directorul Laboratorului Experience Insights al Intel. Iata cum va arata lumea tehnologica a anului 2012, in viziunea Money.cnn.com. Uita de specificatii! Pana nu demult, hardware-ul se invechea in trei-patru ani. Insa gadget-uri precum MacBook Air au dovedit ca pentru oameni este importanta experienta pe care ti-o ofera un device (Merge usor? Cat de greu este de folosit?) si nu specificatiile de pe cutie. Aceasta filosofie se va propaga si asupra altor produse, asa ca in 2012 producatorii nu se vor mai axa pe hardware, ci pe ce stie acesta sa faca. Cresc achizitiile de companii Anul acesta IBM a cumparat compania cloud-based de analiza de date DemandTec pentru 440 de milioane de dolari. SAP plateste 3,4 miliarde de dolari pentru compania de software de resurse umane SuccesFactors. Oracle achizitioneaza compania cloud-based de cercetare de produs si servicii cu clientii RigtNow Technology pentru 1,5 miliarde de dolari. Astfel de achizitii vor continua si in 2012, pe masura ce companiile isi maresc interesul pentru produse si servicii web. Tabletele Android cuceresc piata Cu toate ca exista peste 50 de modele de tablete bazate pe Android, cand vine vorba de cota de piata, iPad este inca rege. Competitia va deveni mult mai interesanta in 2012. Analistii cred ca Apple isi va pierde din putere din cauza noilor veniti, precum Kindle Fire. Comertul mobil castiga teren Cu aplicatii precum Price Check de la Amazon, consumatorii isi folosesc device-urile mobie pentru shopping. Insa companii precum Foursquare si Shopkick vin cu aplicatii prin care ofera clientilor discounturi doar pentru ca au "intrat" intr-un magazin. Astfel de experiente genereaza cresteri masive de vanzari online. In 2012, vom vedea tot mai multe aplicatii de acest gen, cum ar fi cele care iti vor da posibilitatea sa adaugi produse intr-un cos virtual doar prin decuparea unei poze.