30 iulie 2011
Norfolk Wherry
Wherry Norfolk este un tip de barca pe Broads din Norfolk , Anglia. Trei tipuri principale s-au dezvoltat pe parcursul duratei sale de viaţă, toate oferind rig harpon distinctiv cu o singură, mare-a atins apogeul naviga şi catargul păşit bine înainte. Wherry Trading dezvoltat de la Keel. Este dublu, corp sale pictate cu un nas negru, alb, pentru a ajuta vizibilitatea după asfinţit. Cele mai multe wherries de tranzacţionare au fost clincher-construite , dar Albion, supravieţuitor astăzi, a fost singurul exemplu care urmează să fie caravelă-construit . Ei transporta o platformă harpon, naviga istoric, de asemenea, negru de la a fi tratate cu un amestec de gudron şi ulei de peşte pentru ao proteja de la elemente. Topuri catarg şi palete eoliene au fost adesea pictate sau modelate (respectiv) pentru a identifica proprietarul Wherry lui - un design tradiţional este un Morgan Jenny, după un personaj cântec popular. Dimensiuni variate, dar multe dintre aceste nave ar putea transporta în jurul valorii de 25 de tone de mărfuri. Wherries au reuşit să ajungă la bărci mai mari doar în largul coastei de la Great Yarmouth sau Lowestoft şi să ia încărcăturilor acestora de pe care urmează să fie transportate interioare prin Broads şi râuri. Wherry de tranzactionare trecut, Ella, a fost construit în anul 1912.
Wherry Pleasure evoluat după cum a luat pe căile ferate de marfă de afaceri care au sprijinit comercianţii. [1] proprietarilor Întreprinzător dat seama că de conversie de a transporta pasageri a fost o modalitate de a înlocui veniturile pierdute, mai ales ca Broads au fost, în acelaşi timp fiind descoperit ca un de destinaţie pentru turism şi recreere. Exemple timpurii featured pur şi simplu hamace şi o sobă în cala de un comerciant, dar boatbuilders curând a început să facă ambarcaţiunile special pentru navigaţie de agrement şi vacanţe, folosind aceleaşi coca şi de proiectare instalatii, dar care încorporează spaţii de locuit în loc de o încărcătură deţin. Unii au fost amenajate la un standard foarte înalt, într-adevăr, de exemplu, Hathor ., construit pentru familia Colman (faima de muştar), caracteristicile marchetat foarte detaliate în modelele de mai jos punţile egiptean [2]
Pentru unii turişti, distincţia dintre bărcile de lucru şi wherries placerea nu a fost suficient de puternic, şi Yacht Wherry elegant şi mai binevoitor a fost dezvoltat. Principalele caracteristici distinctive sunt un yacht, cum ar fi buna, alb, cocă şi un mare contra-pupa, oferind o zonă de şedere liniştită, departe de vinci naviga, precum şi orice quanting activitate. [3]
Wherries a venit în mărimi diferite, în funcţie de râu au folosit. Walsham de Nord & Dilham Canal Wherry a fost maxim 50 ft (15 m) x 12 ft (3,7 m) x 3 "6". Râul Furnica Wherry a fost de 50 "x 12", max. River Bure Wherry a fost de 54 "x 12" 8 ", dar pentru Aylsham de navigare, şi anume cursul superior al Bure, barci a trebuit să fie de 12 "6" x 3 "6" maximă.
Pe Broads de sud, wherries cu abur au fost utilizate. Râul Waveney Wherry max a fost de 70 "x 16".
Catargul este pivotat cu o greutate contrapondere mare în partea de jos. [4] Acest lucru permite Wherry pentru a reduce catarg pentru trecerea pe sub poduri. Catargul poate fi abandonat, Wherry continuă transmite sub impulsul sale şi catargul este ridicat din nou pe partea de mult de către echipaj a doua. Dacă nu există nici un vânt, sau trebuie să fie avansat la Wherry sau altfel manevrat, stalpi quant sunt folosite pentru a furniza forţa necesară. [5]
Un special Wherry roabă a fost folosit pentru a descărca marfa, piatra de exemplu, de la wherries. Acesta a fost făcut din lemn şi întărit cu benzi de fier. Nu a avut nici picioare, prin urmare, ar putea fi odihnit pe 11-inch-nivel (280 mm), scanduri pe partea laterală a Wherry.