30 iulie 2011
Hoy
Un aho a fost un mic sloop -fraudate navă sau o decelerare grea barja utilizate pentru transportul de marfă, deplasarea de obicei de aproximativ 60 de tone. Cuvântul provine din Orientul Mijlociu olandez Hoey. In anul 1495, una din scrisori Paston inclus fraza, O hoye de Dorderycht (o Hoy de Dordrecht ), astfel încât să indice faptul că un astfel de contact a fost atunci nu mai mult de uşor neobişnuit. Termenul de engleză a fost utilizat pentru prima data pe olandez Heude-nave care au intrat de serviciu cu Marinei Regale Britanice.In timp ce Hoy a fost ca şi cum a fost folosit schimbat. În secolul al cincisprezecelea o Hoy ar putea fi un mic spritsail -manipulate ca o navă de război cromster . Ca şi formele anterioare de chaloupe francez, ar putea fi o barca port grele şi nesigură sau un vas de mici cu vele de coastă. (În ultimul timp, a fost o tragere chaloupe de tăiere -. în zilele noastre motorizate) Prin hoys secolul 18 şi 19 au fost sloop -fraudate şi mainsail ar putea fi echipate cu sau fără un boom. Engleză hoys tendinţa de a fi un singur braţ, în timp ce hoys olandeză a avut două catarge.
În principal, şi cu atât mai mult în ultimul timp, Hoy a fost o barca de pasageri sau de marfă. Pentru limba engleză, un Hoy a fost o navă de lucru în estuarul Tamisei şi sudul Mării Nordului , în modul de navigatie barja Tamisa din secolele al XlX-lea şi începutul secolului XX. În Ţările de Jos în care o navă uşor diferită a făcut acelaşi tip de muncă în apele similare. Înainte de dezvoltarea de motoare cu aburi, trecerea de bărci în locuri cum ar fi estuarul Tamisei şi estuare din Ţările de Jos, a necesitat utilizarea abilă a mareelor fel de mult ca a vântului.
Hoys, de asemenea, ar putea transporta mărfuri sau de pasageri la nave mai mari ancorate în Tamisa. British East India Company hoys utilizate ca brichete pentru nave mai mari care nu puteau călători până Tamisa la Londra. Acestea au fost denumite în mod obişnuit de Est hoys India.