Join US!

10 iulie 2011

Ghid de web design

Gandeste-te la un site de prezentare al unei companii tipice care ofera servicii. Pe site sunt prezentate serviciile companiei, exista descrierea companiei si alte pagini. Insa pagina de contact este unul din scopurile vitale ale site-ului, alaturi de acela de a prezenta compania. Scopul unui site de prezentare este sa faca vizitatorul sa contacteze compania. Importanta paginii de contact este deci foarte ridicata. O pagina de contact are de multe ori precizat un minim de informatii: un e-mail sau un numar de telefon. Si … cam atat. Ar fi bine ca numarulmodalitatilor de contact sa fie cat mai mare. Poti pune pe site nu doar un e-mail, ci si un formular de contact. Poti trece nu doar un telefon fix, ci si numarul de mobil sau un numar de fax. Poti specifica nu doar o adresa, ci si include o harta. Poti pune nu doar o imagine cu o harta, ci poti pune o harta interactiva, gen Yahoo! Maps. Poti pune chiar si o forma de chat live. O pagina de contact e bine sa aiba numele unei persoane de contact. Este mult mai usor sa te adresezi prin e-mail sau telefonic unei persoane al carei nume il stii deja. Iti inspira incredere, stii cu cine comunici, vorbesti cu o fiinta vie, nu cu un formular de contact abstract. Daca este cazul, poti chiar sa scrii numele pentru mai multe persoane de contact. Poti intra in detalii. Pe pagina de contact poti trece si datele fiscale ale companiei tale. Daca specifici adresa companiei, poti specifica si date precum sectorul, codul postal. Poti pune o imagine cu cladirea companiei tale (va fi mult mai usor de recunoscut de catre un sofer). Daca doresti o pagina de contact mai putin formala, poti include date de genul: ID pentru contact via mesagerie instant (Yahoo! Messenger, Skype, Google Talk, MSN), via blog, via retele sociale sau via microblog. O ultima nota: orice solutie ai alege pentru contact, axeaza-te pe acest cuvant: contact. Oamenii trebuie sa poata intra in legatura cu tine. Scoate numarul de fax, daca ai faxul defect. Nu pune pe site un formular de contact care nu functioneaza (gandeste-te cum se vor simti clientii care scriu un mesaj lung, si la sfarsit primesc o eroare tehnica). Raspunde rapid la un formular de contact, la fel ca in cazul unui email. Daca primesti un mesaj pe o retea sociala, raspunde-i, nu-l ignora. Cum promovezi insa o pagina de contact? O buna metoda e sa faci mentiuni catre pagina de contact in textul altor pagini despre site. Astfel, pe pagina care descrie compania poti face link la pagina de contact. La fel, dupa ce prezinti un serviciu poti mentiona o cerere de contact. O si mai buna promovare este insa aceasta: include in partea de sus a site-ului (in header) cateva date de contact. Poti include acolo numere de telefon, un indemn sa te contacteze, o functie pentru live chat. Acea portiune de text va fi permanent vizibila si vizitatorii vor fi indemnati sa raspunda la acel apel la actiune. Ce este important la promovarea in header este ca un client sa vada, in orice pagina ar fi el, o modalitate de contact rapida. Acel mesaj va atrage o serie de apeluri, cu siguranta.