Join US!

29 iulie 2011

Duminica Ploioasa in Munchen (2) - Deutsches Museum

Râul Isar - afluent al Dunarii, strabate München-ul si formeaza Museuminsel - insula pe care în anul 1906 s-a pus piatra de temelie a Muzeului German. Fondatorul este inginerul Oskar von Miller - pionier al energiei hidroelectrice. Deschiderea oficiala a muzeului a avut loc în anul 1925 însa douazeci de ani mai târziu, în urma bombardamentelor din timpul celui de-al II-lea razboi mondial, acesta a fost distrus în proportie de 80%, importante exponate pierzându-se definitiv. În anul 1948, portile muzeului au fost redeschise si obiectele colectiilor, ascunse mare parte în biserici, si-au reluat locul în expozitii. Astazi "Deutsches Museum von Meisterwerken der Naturwissenschaft und Technik" - numele oficial al Muzeului German - reprezinta cel mai mare muzeu tehnico-stiintific din lume! Este împartit pe aproximativ 50 de sectiuni ce prezinta circa 28.000 de exponate. Fondul muzeului cuprinde o colecţie de studiu de aproximativ 96.000 de obiecte, o bibliotecă specializată pe istoria stiinței și tehnicii cu 850.000 de volume, precum și o arhivă cu numeroase documente originale. O statistica arata ca în mod constant, în ultimii 30 de ani, muzeul a fost vizitat anual de 1 milion-1,5 milioane oameni din lumea întreaga. Scopul declarat al Muzeului German este sa stârneasca în mod inteligibil interesul mirenilor pentru tehnica si ştiinţa, încearcând sa exemplifice totul, cât mai real posibil. Prin intermediul exponatelor selectate, este prezentata evolutia cronologica a ştiinţei şi tehnologiei, în directa legatura cu dezvoltarea tehnică şi socială. Granita de vârsta pentru vizitatorilor nu exista si muzeul este locul ideal pentru petrecea timpul liber, mai ales atunci când vremea este urâta. Dupa cum am spus, exista sali enorme dedicate fiecarei ramuri ale stiitei si tehnicii în parte. Noi am vizitat de data aceasta doar 4 din cele 50 de sectiuni: navigatie/transport marin, aviatie, tehnica aerospatiala si exploatarea miniera (care include un walk-in exponate, o interesanta incursiune în subsolul minelor, copie fidela a unor instalaţii subterane reale) . De jur-împrejur, impresionante exponate, unele originale, altele reproduceri la scara 1:1 si altele miniaturi didactice. Am trecut din sala în sala, de la etaj la etaj, am citit, am pipait, am fotografiat si, când la statia de amplificare am fost anuntati ca este ora de închidere nu ne-a venit a crede! Ne-am îndreptat dezamagiti spre garderoba si am iesit în parcul muzeului, unde am servit câte o bere si ne-am odihnit picioarele. Apoi am coborât la metrou si odata ajunsi în gara, n-am mai avut timp decât pentru a cumpara în fuga câte un cârnacior prajit cu chifla si mustar. Trenul spre Augsburg ne astepta pe peron. În mai putin de o ora, am fost din nou acasa, obositi dar foarte bine dispusi. Am mai pertecut o minunata zi!