Join US!

31 decembrie 2011

Tendinte in mobile marketing in 2012

mobile marketing Tendinte in mobile marketing in 2012
Oamenii de la Syscom au realizat un studiu legat de tendintele anului 2012 in marketingul mobil si au trasat cateva directii. Vestile nu sunt extraordinare, dupa ce anul acesta piata de mobile marketing din Romania a atins 7 – 7,5 milioane de euro, sunt toate premisele ca nivelul sa stagneze in 2012. Totusi, vestea buna este ca tot mai multe campanii vor integra componente de marketing mobil. “Marketerii care folosesc acest canal de comunicare de cel putin 2-3 ani inteleg deja avantajele legate de eficienta, implementarea facila si rezultatele imediate si tocmai de aceea vor diversifica activitatile specific pentru a obtine rezultate cat mai bune insa nu cred ca vor creste semnificativ investitiile in acest sector”, spune Maia Novolan, directorul general al Syscom Digital. “Exista posibilitatea ca tendinta din anul 2011 de mutare pe traseul anului a unei mici parti din bugetele de marketing de pe alte componente pe componenta de marketing mobil, sa se pastreze si in 2012 generand astfel o crestere probabila de 8-10%” a mai adaugat ea. SMS-urile vor reprezenta in continuare baza a peste trei sferturi din campaniile de marketing mobil, insa utilizarea codurilor QR complementar cu alte tooluri (web, gaming, voce, FB, aplicatii mobile) ar putea creste anul viitor si cu pana la 50%, avand in vedere potentialul pietei din Romania in ceea ce priveste volumul de smartphone-uri din piata si rata de acces la internet mobil din ce in ce mai mare. Printre tendintele in marketing mobil care vor marca anul 2012 se numara extinderea activitatilor “call-to-action” si a aplicatiilor mobile. “Pentru o campanie de marketing mobil mai putin costisitoare, poti realiza activitati “call to action”, cerandu-i consumatorului sa vina el catre tine oferindu-i ceva in schimb”, sustine directorul general Syscom Digital. Aplicatiile pentru device-uri mobile targetate catre consumatori vor fi vedetele anului 2012. In plus, website-urile si jocurile de socializare vor avea o expunere tot mai crescuta pe telefoanele mobile. Nu in ultimul rand, formatele video vor fi la randul lor in crestere, odata cu utilizarea la scara larga a telefoanelor inteligente care au optiuni de capturare video. Pentru Syscom Digital anul 2011 se incheie bine, cu o cifra de afaceri de peste 1,7 milioane de Euro, cu 24 de angajati, cu 2 premiere romanesti de profil, una reprezentata de sistemul inedit de digital networking utilizand QR coduri in cadrul evenimentelor si implementarea primei campanii promotionale cu mecanism integrat SMS si online ce se deruleaza simultan in 4 tari: Romania, Bulgaria, Moldova si Serbia.