Istorie
Congresul SUA a autorizat construcţia lui Endeavour în 1987 pentru a înlocui pe Challenger, pierdută în accidentul din 1986. Modele structurale din timpul construcţiilor lui Discovery şi Atlantis au fost folosite la asamblare. Decizia de a construi Naveta Spaţială Endeavour a fost preferată în locul reparării şi dotării pentru condiţii de zbor a lui Enterprise deoarece era mai ieftin. Endeavour a fost construită de Rockwell International, asamblarea terminându-se în mai 1991. Prima lansare a avut loc un an mai tarziu, în mai 1992. În timpul primei misiuni a capturat şi relansat satelitul de comunicaţii INTELSAT VI. În 1993 a făcut prima misiune de întreţinere a Telescopului Spaţial Hubble. Endeavour a fost scoasă din serviciu şapte luni în 1997 pentru reparaţii, incluzând instalarea unui nou airlock. În decembrie 1998 a furnizat Modulul Unity către. Statia Spaţială Internaţională. Endeavour a fost numită în urma unei competiţii naţionale între studenţi şi elevi. Endeavour şi-a completat ultima perioadă de modificări majore ( din decembrie 2003 până în 6 octombrie 2005). În tot acest timp, i-au fost adăugate îmbunătăţiri esenţiale, încluzând un nou, multi-funcţional, sistem de afişare electronic (cockpit din sticlă), un receptor GPS avansat, dar şi recomandările de siguranţă ale Comisiei pentru Investigarea Accidentului Columbia (CAIB).
Îmbunătăţiri
Endeavour are in componenţă aparatură nouă, destinată îmbunatăţirii şi măriri numărului de capabilităţi ale vehiculului. Multă din aceasta a fost încorporată în celelalte trei navete, în timpul perioadelor de întretinere. Îmbunătăţirile lui Endeavour înclud: O paraşută de 12 m diametru care ajută la micşorarea distanţei de frânare a vehiculului de la 600 m la 300 m. Endeavour pe padul de lansare 39B, asteptând lasnarea misiunii STS-97 Modificările instalaţiilor şi conexiunilor electrice necesare pentru Vehiculul Orbital de Durată Extinsă (EDO) permit misiuni până la 28 zile (o misiune de 28 zile nu a fost încercată;recordul il deţine Columbia, cu 17 zile). Sisteme de aviaţie îmbunătăţite care includ computere avansate de utilizare generală, unităţi de măsurare inerţială îmbunătăţite şi sisteme tactice de navigaţie, controllere master şi multiplexoare-demultiplexoare şi un mecanism avansat pentru controlul roţii faţă. O versiune îmbunătăţită a Unităţilor de Putere Auxiliară (APU) care furnizează energie pentru sistemele hidraulice. Modificările din perioada 2005-2006 includ: Sistemul de Transfer al Puterii Staţie-către-Navetă (SSPTS), care converteşte 8 kilowaţi de curent continuu de la voltajul primar al Staţiei Spaţiale Internaţionale de 120 VDC către voltajul de magistrală al vehiculului orbital, de 28 VDC. Această îmbunătăţire va permite lui Endeavour să rămână cuplată cu Staţia Spaţială Internaţională pentru o durată suplimentară de 3-4 zile. Aparatura corespunzătoare a fost furnizată Staţiei Spaţiale Internaţionale în timpul misiunii de asamblare STS-116. Endeavour va zbura cu capacitatea SSPTS pe parcursul misiunii STS-118.