Cosmote România este al treilea operator de pe piața de telefonie mobilă din România. Operatorul a primit a treia licență GSM de la guvernul român în decembrie 1998 și s-a lansat comercial în martie anul următor, sub numele de Cosmorom, schimbat mai târziu în COSMOTE. Compania a anunțat în aprilie 2007 depășirea pragului de 2 milioane de clienți, reprezentând o dublare a bazei de clienți în decurs de un trimestru.[1]. La finalul anului 2010, numărul total de clienți ai Cosmote, incluzându-i și pe cei ai Zapp, a ajuns la 6,9 milioane, dintre care 21,9% sunt abonați[2]. Cel mai nou și cel mai mic operator de telefonie din țară, o divizie a operatorului de telefonie fixă național Romtelecom, nu a rezistat concurenței iar în anul 2005, cu mai puțin de 100 de clienți noi de la începutul anului, și cu peste 80% din baza de clienți compusă din angajați și parteneri Romtelecom (care nu plătesc), compania a început să fie monitorizată, putând să intre în faliment oricând. Cosmorom nu înregistrase până atunci profituri nete și se estimează că investiția inițială și pierderile acoperite de Romtelecom depășesc un miliard de dolari. S-au desfășurat negocieri pentru închiderea sa, dar decizia a fost amânată în repetate rânduri, astfel încât viitorul operatorului a fost mult timp nesigur. La sfârșitul verii 2005 a fost preluat de operatorul mobil grec COSMOTE, care face parte din grupul OTE, acționarul majoritar al Romtelecom. Romtelecom a păstrat 30% din acțiunile operatorului. Pe 6 decembrie 2005, cu mai puțin de 20 000 de clienți și o cotă de piață mai mică de 1%, s-a relansat comercial printr-o campanie agresivă din punctul de vedere al prețurilor. Concurenții săi erau la acea vreme Orange, Vodafone și Zapp.[3] Procesul de rebranding, lansat la începutul lunii decembrie 2005, a inclus o nouă politică și o nouă strategie: compania oferă, atât clienților utilizatori de cartele COSMOTE cât și abonaților, tarife unice în orice retea și mai scăzute decât ale principalilor competitori. Compania mizează pe atragerea clienților potențiali, având în vedere rata actuală redusă de penetrare a telefoniei mobile în România, situată la 66%.[4]. Pe 14 februarie 2005, Cosmote a anunțat într-un comunicat de presă, că își ajustează identitatea corporativă prin adăugarea culorii galben în materialele sale publicitare.[5] Surse din piață spuneau încă de la finalul anului 2005 că operatorul GSM Connex (acum Vodafone România) ar putea face presiuni asupra Cosmote și ar putea să îi implice pe greci chiar și într-un proces, variantă mai puțin plauzibilă însă.[6] La sfârșitul lui 2006, Cosmote a revenit la identitatea corporativă internațională, la câteva luni după ce procesul de rebranding al Vodafone România a fost încheiat. În 2008, compania greacă de stat OTE, deținătoarea pachetului majoritar al Cosmote, a fost preluat deDeutsche Telekom. Astfel, în 2009, brandul Cosmote urmează a fi înlocuit cu T-Mobile, marcă de succes a companiei germane.