
Colegiul Tehnic de Arhitectură şi Lucrări Publice „Ioan N. Socolescu” din Bucureşti, în calitate de instituţie educaţională, cu o istorie de 131 ani, are drept finalităţi amplificarea abilităţilor necesare valorificării culturale, integrarea socio-profesională a absolvenţilor şi adoptarea unei atitudini democratice de către elevi.Pregătirea elevilor vizează atât dimensiunea culturală şi cât cea estetică a educaţiei prin intermediul disciplinelor din trunchiul comun, cât şi dimensiunea de specialitate prin cursurile CDS-ului (curriculum la decizia şcolii) şi prin activităţile extraşcolare şi extracurriculare. Formarea de specialitate se realizează graţiei suportului material şi tehnologic necesar şi datorită stilului psihopedagogic al corpului profesoral. Structura organizaţională a instituţiei noastre este optimă pentru existenţa unui proces de predare-învăţare, evaluare eficient şi pentru realizarea ativităţilor extracurriculare necesare actului educaţional. Activitatea extracurriculară se caracterizează prin organizarea unor dezbateri pe teme relevante ale existenţei actuale, a concursurilor, prin realizarea unor parteneriate, proiecte şi printr-o relationare intensă cu părinţii, preponderent cu Consiliul Reprezentativ al Părinţilor şi cu comunitatea locală. Un rol important îi are şi Consiliul Consultativ al Elevilor şi responsabilul educativ. Elevii participă atât la concursurile organizate în cadrul colegiului, cât şi la concursurile naţionale şi regionale Junior Archievement (A.R.D.O.R.). Activitatea extracurriculară este realizată şi prin intermediul cercurilor de debate existente: cercul de istorie, clubul de debate „Logos”. Prevenirea eşecului educaţional, analiza personală şi interpersonală, cunoaşterea propriilor capacităţi sunt posibile în colegiul nostru, prin intermediul Cabinetului de Asistenţă Psihopedagogică. Instituţia noastră nu îşi propune doar informarea şi fixarea unor cunoştinţe, ci şi dezvoltarea abilităţilor necesare raportării ulterioare la realitatea socio-economică şi favorizarea identificării de către elevi a unei concepţii despre viaţă.